Lelaki perlu kenal pasti titik ghairah wanita

Spread the love
Number of View: 857

Kenal pasti titik ghairah

Penting bagi seorang lelaki mengetahui ‘titik’ yang mampu membangkitkan keghairahan wanita bagi mengelak kerap ‘tewas’ ketika berasmara, seterusnya menimbulkan masalah dalam rumah tangga.

Perlu diingat, wanita juga ada naluri, nafsu syahwat dan perasaan ghairah. Apabila dalam keadaan ghairah dan sedia melakukan hubungan seks, anggota seksualnya terangsang.

Relaxed, contemplative and absolutely sexy @eddyegg
Relaxed, contemplative and absolutely sexy @eddyegg

Pada masa ini, banyak darah masuk ke saluran anggota sulitnya, sekali gus membuatkannya bergelora dan sedia menerima kemasukan alat kelamin pasangan.

Jika dalam keadaan sedia dan mendapat rangsangan berterusan, dia mencapai kemuncak rangsangan iaitu orgasma. Ketika itu dia rasa terapung dalam suasana ghairah.

Seorang wanita boleh beberapa kali mencapai orgasma jika masih berhajatkannya sebelum berasa ­letih. Ketika mencapai ‘kemuncak’, kulit muka dan payu daranya kelihatan kemerah-merahan dan peluh menitis keluar, seterusnya masuk ke fasa resolusi atau kelegaan.

Kebanyakan wanita mudah mencapai kemuncak klitoris berbanding kemuncak faraj, terutama jika pasangan tidak mampu bertahan lama.

Kadangkala menggunakan jari atau mulut dapat mencetuskan kemuncak klitoris. Jika jari ­digunakan ke langit faraj iaitu antara tiga hingga empat sentimeter dari pembukaan faraj di bahagian dikenali sebagai ‘G-Spot’, kemuncak faraj boleh berlaku.

Apabila kenal pasti proses kemuncaknya, mudah bagi wanita menghayatinya pada masa lain. Pada masa sama, dia perlu memainkan fungsi mencapai kemuncak dengan memberi panduan kepada pasangannya mengenai tempat dan cara dia mahu anggota seksualnya dirangsang.

Ini penting jika pasangan cepat klimaks. Dia boleh mencadangkan pasangan merangsangnya dulu dan ketika dia sampai ke ‘pintu’ kemuncak, seks penetratif dilakukan.

Posisi tertentu memberi kemuncak lebih mudah, terutama jika wanita di atas. Dalam posisi itu dia melakukan dayungan dan gerakan itu mudah mencetuskan kemuncak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Users who found this page were searching for:

  • potong rambut paras bahu
  • koyak dara teman wanita
  • waktu yang sesuai bersama suami awal kehamilan
  • perempuan tidak dara boleh dikesan lelaki
  • waktu yang sesuai buka baju masa buar seks
  • apabila bersama suami Di depan anak
  • suami yang kurang perhatian